Що таке SAM SOM?

SAM – доступний обсяг ринку (наприклад, всі, продакти в СНД); SOM – реально досяжний обсяг ринку (наприклад, 25% продуктів РФ).

SOM (Serviceable & Obtainable Market, Share of Market) Можна поділити виторг минулого року на SAM минулого року. Відсоток, що вийшов, – це частка ринку компанії минулого року. Оцінивши SAM поточного року, можна помножити його частку ринку у відсотках, яку займала компанія минулого року.

Головне PAM, TAM, SAM, SOM – методика для оцінки обсягів ринку для товару чи послуги. Це чотири метрики: PAM – потенційний обсяг ринку, TAM – загальний обсяг ринку, SAM – доступний обсяг ринку, SOM – реально досяжний обсяг ринку. Є два способи порахувати метрики: зверху вниз і знизу вгору.

Місткість ринку (обсяг) = Розмір цільової аудиторії (чол.) * Норма споживання товару (у шт.) * Середній обсяг однієї одиниці (літр/шт.) Ця технологія заснована на підсумовуванні продажів усіх конкуруючих підприємств у вибраному сегменті діяльності.

loading
×