Що впливає ціну того чи іншого товару?

Все просто: чим продукт цінніший у власних очах покупця, що вищий попит, то вище і ціна. На попит впливає багато чинників – регіон, сезонність та інші. У пустелі ковток води може коштувати в 10 разів дорожче, ніж пляшка тієї ж самої води у місті. Хоча собівартість може бути однаковою.

Ринкова ціна формується під впливом низки чинників: попиту й пропозиції, витрат виробництва, цін конкурентів та інших. Попит товару визначає максимальну ціну, що можуть встановлювати фірми. Валові витрати виробництва (сума постійних та змінних витрат) визначають мінімальну її величину.

Ціна товару складається з двох компонентів: собівартість та націнка. Актуально це як для виробників та дистриб'юторів, так і для рітейлу, тобто роздрібної торгівлі. Кожна ланка цього ланцюжка закладає в ціну свою собівартість одиниці товару та власну націнку.

Основні зовнішні фактори, що впливають на процес ціноутворення на товар конкретного виробника: споживчі переваги щодо цього товару (сприятливі чи несприятливі); рівень доходів покупців; споживчі очікування щодо майбутнього/зміни цін та власних доходів виробника; …

loading
×