Як влаштований шатун?

Основними елементами шатуна є: верхня (або поршнева) головка/з запресованою втулкою, в якій переміщується палець; стрижень, що з'єднує верхню головку з нижньою (або кривошипною) головкою. За допомогою нижньої головки та її кришки шатун з'єднаний з шатунною шийкою колінчастого валу.

Кришка головки фіксується на шатуні болтами, але в деяких випадках для цих цілей використовують штифти або бандажне кріплення. на шатуні можна використовувати лише ту кришку, що була встановлена ​​на заводі. Це зумовлено тим, що вона має певну вагу та розмір, і тому не може бути замінена на іншу.

Шатун (англ. connecting rod) (устар. тягове дишло) – деталь, що з'єднує поршень (за допомогою поршневого пальця) і шатунну шийку колінчастого валу або рухомих коліс паровоза. Служить для передачі газових сил поворотно-поступально рухомого поршня до колінчастого валу, що обертається.

В умовах олійного голодування може опинитися і підшипник ковзання у верхній головці шатуна у конструкціях з плаваючим пальцем, а також поєднання поршневого пальця з бобишками поршня. В цьому випадку втулка здатна провернутися, а палець – заклинити як у верхній головці шатунатак і в бобишках поршня.

loading
×