Як влаштований шатун?
Основними елементами шатуна є: верхня (або поршнева) головка/з запресованою втулкою, в якій переміщується палець; стрижень, що з'єднує верхню головку з нижньою (або кривошипною) головкою. За допомогою нижньої головки та її кришки шатун з'єднаний з шатунною шийкою колінчастого валу.
Кришка головки фіксується на шатуні болтами, але в деяких випадках для цих цілей використовують штифти або бандажне кріплення. на шатуні можна використовувати лише ту кришку, що була встановлена на заводі. Це зумовлено тим, що вона має певну вагу та розмір, і тому не може бути замінена на іншу.
Шатун (англ. connecting rod) (устар. тягове дишло) – деталь, що з'єднує поршень (за допомогою поршневого пальця) і шатунну шийку колінчастого валу або рухомих коліс паровоза. Служить для передачі газових сил поворотно-поступально рухомого поршня до колінчастого валу, що обертається.
В умовах олійного голодування може опинитися і підшипник ковзання у верхній головці шатуна у конструкціях з плаваючим пальцем, а також поєднання поршневого пальця з бобишками поршня. В цьому випадку втулка здатна провернутися, а палець – заклинити як у верхній головці шатунатак і в бобишках поршня.